przełącznica światłowodowa

Od dawna już zamierzałem zmotywować moich pracowników w jakiś niekonwencjonalny sposób by starali się wcisnąć klientom jak najwięcej moich produktów, ale nie za bardzo wiedziałem jak to zrobić. Postanowiłem spróbować najprostszą metodą ? ustalałem jeden produkt, i osoba która sprzedała go w danym miesiącu najwięcej dostawała najwyższą premię.

Przełącznica światłowodowa – czy się sprzeda?

przełącznica światłowodowaPorzuciłem początkowy pomysł by nie premiować nikogo poza zwycięzcą, ale stwierdziłem, ze to zbyt brutalne. Oczywiście nawet mimo to raczej nikt by nie odszedł z mojego zakładu ? byłem jedyną osobą gotową zatrudniać młodych ludzi po szkole nieposiadających żadnego doświadczenia czy ogłady. Potrzebowałem pracowników potrafiących i chętnych, by sprzedawać jak najwięcej. Na początek postanowiłem, że zaczniemy od czegoś małego i prostego ? gniazdo keystone i przełącznica światłowodowa. Już po pierwszym tygodniu było widać kto zwycięży, i faktycznie tak się stało. Jeden z moich pracowników wcześniej był przedstawicielem handlowym, i wystarczył jeden miesiąc i odpowiednia motywacja by wyzwolić jego pełen potencjał. Nie było na co czekać. Po wypłaceniu premii zacząłem się zastanawiać nad kolejnym obiektem konkursu. Kabel światłowodowy nie był zbyt dobrym pomysłem ? po to przychodzili tylko ludzie zdecydowani na zakup konkretnej ilości i nie było możliwości by namówić ich na więcej. Może szafa teletechniczna? To nie byłby zły pomysł. Teoretycznie ludzie nie kupują takich rzeczy przy okazji, ale w sumie gdybym za każdym razem gdy ktoś kupuje to gdziekolwiek indziej, zamiast tego kupił to akurat u mnie, byłbym bogaty. Postanowiłem nie ograniczać się do jednej rzeczy. Do konkursu włączyłem również inne szafy. Na początek szafa rack. Jeśli konkurs będzie szedł dobrze, rozszerzę to o kolejne produkty.

Swój błąd zobaczyłem dość szybko ? sprzedawcy zniechęcali do produktów nieobjętych konkursem a zachęcali do tych konkretnych ? szybko nadrobiłem swój błąd. Również szafa serwerowa została włączona do konkursu, tak samo jak i inne produkty. Po czasie miałem pełen obraz sytuacji ? sprzedaż wzrosła o ponad dwieście procent.