Wiele elementów silnika wykonuje się ze stali lub żeliwa – na przykład bloki i głowice. Jednak korzysta się również z gumy w dużym stopniu. Mowa na przykład o przewodach, a także maskownicach i obudowach, na przykład amortyzatorów. Mowa nie tylko o samochodach, ale również motocyklach, ciągnikach i wielu innych pojazdach. Warto poznać typ gumy, który bezproblemowo można użyć w tym przypadku.

Używanie gum typu SBR

guma SBRGuma, o której mowa jest bardzo wytrzymała. Jest to bardzo popularny kauczuk butadienowo-styrenowy, który ma bardzo dobre parametry, z których korzysta się w motoryzacji. Po pierwsze, guma SBR jest odporna na wszelkie uszkodzenia mechaniczne ze względu na twardość. Nie da rady w łatwy sposób jej przetrzeć, zagiąć lub nawet przeciąć. Nawet głębsze naruszenie powierzchni struktury tego materiału jest niemożliwe. Poza tym warto jest zauważyć, że tak samo ma się rzecz w stosunku do uszkodzeń chemicznych. Guma SBR jest odporna na działanie kwasów, w tym środków, które służą do konserwacji niektórych elementów, na przykład smarów i środków podobnych. Podobnie w przypadku alkoholi, które również znajdziemy na przykład w płynach do spryskiwaczy. Ten typ gumy stosuje się od lat osiemdziesiątych, nawet w ciągnikach rolniczych polskiej produkcji. Nie ma lepszej technologii. Dodatkowo ta technologia jest już świetnie przetestowana przez specjalistów.

Wiadomo, że firmy zajmujące się produkcją pojazdów mechanicznych rozwijają swoją technologię. Jednak jeżeli mówimy o pojeździe dla zwykłego użytkownika, nie ma lepszego materiału do wszelkiego rodzaju przewodów. Dużym plusem jest również stosunek ceny tej gumy do jej jakości. Znajduje ona również zastosowanie poza motoryzacją, chociażby w hydraulice, jako materiał uszczelniający orurowanie.